Book review: Of Scars and Stardust (Ulven i hjertet)

English review

18584569

Title: Of Scars and Stardust

Published: October 8th 2014

Author: Andrea Hannah

Published by: Flux

My rating: ★★★★☆

Buy it here

I just finished reading the Danish version of Andrea Hannah’s Of Scars and Stardust which in Danish is called Ulven i hjertet. That means The Wolf in the Heart if you were wondering ❤ This books was sent to me by the Danish publishing house Høst og Søn ❤ Thank you for that 😉  My Danish review is below this one ❤

My synopsis:

Not everyone does but Claire Graham sees them. The wolves. And on one cold winter night they attack her sweet angel sister Ella. Claire does not even get a chance to talk to her sister after the incident as her parents send her away to her aunt in New York. She lives there for two years. Consumed in guilt and grief after what she did to her sister. Haunted by the wolves. But when Ella suddenly disappears Claire has to return to the town she never thought she would see again. Where is her sister? Who or rather what has taken her away? and what really happened back then with Ella? Claire must try to find the truth.. the whole truth, and prove that she is not crazy and the wolves truly are there.

img_2789

This is a young adult thriller. I had never read a real thriller before, so this was all new and very exciting for me. At first I was a bit skeptical. The book didn’t make me latch on super quickly and the first fifty pages were definitely the ones I turned the slowest… But after then things went fast! Throughout the book there is this constant super creepy and a bit scary feeling like something terrible is about to happen. Small hints and signs are laid out everywhere and it gives the book a very special atmosphere.

I as a reader felt as if the book had swallowed me! I felt the same (or at times maybe even more) anxiety as Claire. I was there with her surrounded by the spooky cornfields and unfriendly people. It was fantastic with twists and turns and it absolutely messes with your mind!

img_3238

Around the end I was so consumed by this story that I forgot about everything else and all that mattered was this story and how it would end. The book was glued to my hands! It made me laugh and cry and gave me shivers down my back while my hair stood one end! It was terrific and scary at the same time and I highly recommend reading it!

I have decided to rate Of Scars and Stardust ★★★★☆ with a big + because WOW. It was fantastic and I truly mean it when I say you definitely should go read it!

Lots of love – Anne Sofie

gray-wolves-snow-norway-e1440601501849

————————————————————

Dansk anmeldelse

_9788763847650

Titel: Ulven i hjertet

Udgivet: 3. Februar 2017

Forfatter: Andrea Hannah

Oversat af: Nanna Gyldenkærne

Udgivet af: Høst & Søn

Min vurdering: ★★★★☆

Køb den her

Jeg har lige læst den danske version af Andrea Hannahs Of Scars and Stardust færdig, som på dansk hedder den Ulven i hjertet. Denne bog blev sendt til mig af Høst & Søn, i anledning af at den danske udgave udkom her i fredags ❤ 1000 tak for det 😘

Mit resumé:

Ikke alle gør, men Claire Graham ser dem, ulvene. På en kold vinternat angriber de hendes elskede lillesøster, Ella. Claire får ikke engang chancen for at snakke med sin søster efter episoden, da hendes forældre sender hende væk til hendes tante i New York. Dér bor hun i to år fuld af skyldfølelse og sorg over, hvad der skete med hendes søster, og hjemsøges af ulve. Men da Ella lige pludselig forsvinder, bliver Claire nødt til at tage hjem til byen, som hun aldrig havde troet, hun skulle se igen. Hvor er hendes søster? Hvem eller rettere hvad har taget hende? Og hvad skete der rigtigt den vinternat med Ella? Claire må prøve at finde sandheden, hele sandheden, og bevise, at hun ikke er skør, og at ulvene virkelig er der.

img_2789

Dette er den første ungdoms-thriller, jeg nogensinde har læst, så det hele var meget nyt og vildt spændende for mig. Til at begynde med var jeg lidt skeptisk. Bogen fangede mig ikke lige med det samme, og det tog mig ret lang tid at få læst de første 50 sider… men lige pludselig blev jeg ramt, og derfra gik tingene hurtigt!

Gennem hele bogen er der en uhyggelig og foruroligende stemning af, at noget forfærdeligt skal til at ske. Der er små hints og tegn lagt nøje ud over det hele, og det giver bogen en helt speciel atmosfære.

Som læser havde jeg det, som om bogen havde slugt mig! Jeg følte den samme (og i nogle tilfælde mere) angst som Claire gjorde. Jeg var der med hende omgivet af uhyggelige majsmarker og fjendtlige mennesker. Det var fantastisk! Fuld af uforudsigelige drejninger forkludrer den fuldstændig din hjerne, og lige når du tror, noget er på en måde, bliver det hele vendt på hovedet, og man må starte forfra med at forstå det hele igen!

img_3238

Ved slutningen var jeg så opslugt af bogen, at jeg glemte alt om alting, og det eneste, der betød noget, var hvordan historien ville ende. Bogen var som limet til mine hænder! Den fik mig til at grine og græde og fik det til at løbe koldt ned af ryggen på mig, mens hårene rejste sig i nakken! Det var fantastisk og  frygteligt på samme tid, og jeg anbefaler stærkt at læse den!

Jeg har besluttet at give Ulven i hjertet ★★★★☆ med en stor pil opad, fordi WOW! Den var forrygende, og jeg mener det fra hjertet, når jeg siger, at du helt sikkert skulle tage og læse den!

Kærlige og boglige søndagshilsner – Anne Sofie

 

One thought on “Book review: Of Scars and Stardust (Ulven i hjertet)

Leave a Reply

